بازارچه خیریه
اهداف برگزاری بازارچه خیریه
جذب مشارکتهای مردمی در حوزه نیکوکاری
ایجاد کسبوکار در کنار بازاریابی خیرخواهانه.
پیوند فعالیتهای خیرخواهانه با فعالیتهای فرهنگی_هنری
ایجاد فضایی شاد و سرگرم کننده در فضای نیکوکارانه
ایجاد حس نوعدوستی در کودکان و نوجوانان و آشنایی آنها با فعالیتهای خیرخواهانه.
معرفی صاحبان حرفه و صنایع مختلف.
شناسایی زنان خودسرپرست و معرفی محصولات و کالاهای تولیدی آنها به بازار.
مشارکت زنان خانهدار در فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی.
معرفی و حمایت از کارآفرینان اجتماعی.
زمان برگزاری بازارچههای خیریه
بازارچههای خیریه در بیشتر شهرها به صورت دورهای یعنی سالانه و فصلی، برگزار میشوند و مدت زمان برگزاری آنها، محدودیتی ندارد بلکه بسته به شرایط و امکانات مجری بازارچه، متغیر میباشد.
بهطور مثال بازارچههای نوروزی، در ماه اسفند و معمولا در دهه دوم ماه، برگزار میشوند. برای اطلاع بیشتر از بازارچههای خیریه نوروزی سال 1401 به سایت کودکان فرشته اند مراجعه نمایید.
برگزاری بازارچههای خیریه، فعالیتی چند سر سود
هر خیریه برای ادامه حیات و فعالیت خود احتیاج به منابع مالی دارد و برگزاری بازارچه خیریه یکی از راههای تامین بخشی از منابع مورد نیاز آنها است. کارآفرینان و خوداشتغالان نیز با اجاره غرفه، علاوه بر اینکه محصولات خود را میفروشند، فرصتی برای معرفی خود به بازار به دست میآورند.
بنابراین نگاه اشتغالزایی به برگزاری بازارچههای خیریه در وضعیت کنونی اقتصاد، در کنار جذب منابع برای خیریهها، بسیار حائز اهمیت میباشد. بنابراین برگزاری بازارچههای خیریه، فعالیتی چند سر سود میباشد.
برچسب: بازارچه خیریه،