بازارچه های خیریه بازارچه های خیریه .

بازارچه های خیریه

می خواهید کار داوطلبانه را تجربه کنید ؟

صلیب سرخ و هلال احمر خدمت داوطلبانه را این گونه تعریف می کند :

خدمت داوطلبانه،عمل یا کنشی است که طی آن فرد داوطلب بدون در نظر گرفتن منافع مادی خود،دست به انتخاب آزادانه ای می زند و به طور خودخواسته و با انگیزه شخصی وارد عرصه خدمت می شود.هدف از ارائه این خدمات،کمک رسانی به قشر آسیب دیده و نیازمند جامعه است.

کار داوطلبانه در خیریه ها از جمله فعالیت‌های انسان دوستانه‌ و خیرخواهانه ای است که فرد داوطلب به دور از هرگونه تحمیل اجتماعی،اقتصادی یا سیاسی و تنها با هدف ترویج امور خیر و ارتقاء کیفی زندگی جوامع بشری،با میل و اختیار خویش دست به انتخاب می زند و به ارائه خدمات می پردازد.

علی رغم نداشتن منافع مادی،کار داوطلبانه به فرد داوطلب حس رضایتمندی خاصی می بخشد و می‌تواند برای فرد ثمرات مثبتی از جمله پیشرفت توانمندی‌های شخصی و توسعه روابط اجتماعی را در پی داشته باشد و حتی می تواند زمینه ساز استخدام  او نیز باشد.در ایران نیز همانند سایر کشورها،موسسات خیریه جهت دنبال کردن و تحقق بخشیدن به اهداف و وظایف خود از خدمات نیروهای داوطلب بهره می برند.بدین ترتیب با توجه به نکات فوق،بخوبی می توان به اهمیت و نقش کار داوطلبانه در پیشبرد اهداف خیرخواهانه و عام المنفعه پی برد.

کار خیر فقط مالی نیست؛ افراد نیازمند زیادی در جامعه هستند که نیاز به حمایت‌های عاطفی، آموزش، نگهداری و… دارند.
با شرکت در خیریه‌ها و با انجام کار داوطلبانه با صرف اندکی زمان و استفاده از توانایی‌هایی که دارید می‌توانید کمک حال نیازمندان باشید و دلی را شاد کنید.
در خیریه ها نهاد‌های مختلفی متناسب با نیازهای مختلف در نظر گرفته شده است تا علاوه بر کمک‌های نقدی خیرین ، کسانی که علاقه دارند، بتوانند به‌عنوان داوطلب فعالیت کنند.
هر فردی از دکتر، مهندس، گرافیست، عکاس، دانشجو گرفته تا دانش آموزها و افراد توانمند دیگر جامعه می‌توانند در این کار خیر سهیم باشند.
برای کمک کردن لزوما نباید مبلغی را برای کمک به افراد نیازمند اختصاص بدهید. در واقع شما می‌توانید با هر مهارتی که دارید کمک حال افراد نیازمند جامعه خود باشید.شما با انجام کار داوطلبانه در خیریه‌ها آرامش و شادی را به روح خود هدیه می‌دهید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۲:۱۸ توسط:داوطلب فعال موضوع: نظرات (0)