بازارچه های خیریه بازارچه های خیریه .

بازارچه های خیریه

بستر مناسب جهت معرفی و گسترش کسب و کارها

برگزاری بازارچه خیریه اقدامی است خیرخواهانه که در کنار فعالیت‌های فرهنگی-اجتماعی، بستر مناسبی برای کسب‌و‌کارها وبازاریابی خیریه‌ ها‌ ایجاد می‌کند تا عواید حاصل از فعالیت اقتصادی آن‌ها با توجه به نظر مجریان، صرف گروه‌های هدف شود. 

گروه‌های هدف می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

بیماران
ایتام
فقرا و نیازمندان
معلولین
زنان بی‌سرپرست یا خود‌سرپرست
دانش‌آموزان بی‌بضاعت
ورزشکاران
هنرمندان
محیط‌ زیست

اهداف برگزاری بازارچه خیریه
جذب مشارکت‌های مردمی در حوزه نیکوکاری
ایجاد کسب‌و‌کار در کنار بازاریابی خیرخواهانه.
پیوند فعالیت‌های خیرخواهانه با فعالیت‌های فرهنگی_هنری 
ایجاد فضایی شاد و سرگرم کننده در فضای نیکوکارانه
ایجاد حس نوع‌دوستی در کودکان و نوجوانان و آشنایی آن‌ها با فعالیت‌های خیرخواهانه.
معرفی صاحبان حرفه و صنایع مختلف.
شناسایی زنان خود‌سرپرست و معرفی محصولات و کالاهای تولیدی آن‌ها به بازار.
مشارکت زنان خانه‌دار در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی.
معرفی و حمایت از کار‌آفرینان اجتماعی.
زمان برگزاری بازارچه‌های خیریه
بازارچه‌های خیریه در بیش‌تر شهرها به صورت دوره‌ای یعنی سالانه و فصلی، برگزار می‌شوند و مدت زمان برگزاری آن‌ها، محدودیتی ندارد بلکه بسته به شرایط و امکانات مجری بازارچه، متغیر می‌باشد.

به‌طور مثال بازارچه‌های نوروزی


برچسب: بازارچه خیریه،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۱:۲۰ توسط:داوطلب فعال موضوع: نظرات (0)